Incredere in Scripturi - John MacArthur

[John MacArthur a investit 42 de ani predicand, duminica dupa duminica, din Noul Testament, in mod expozitiv, luand fiecare verset si fiecare capitol la rand, carte dupa carte. Si a fost anul acesta cand a predicat ultima data in felul acesta din Noul Testament, desi Marcu a fost cartea care a lasat-o pe sfarsit. Acum deci, ajunsese la Marcu capitolul 16, de la versetul 9 la 20.
Predica o puteti citi sau asculta aici in engleza.

Sper ca cuvintele acestea sa va incurajeze sa credeti in Scriptura cu toata puterea, caci este lucrul fundamental al credintei noastre, desi nu in oameni trebuie sa ne incredem, ci numai si numai in Dumnezeu, care ne-a vorbit, si a incheiat descoperirea care a vrut sa ne-o ofere pe paginile Noului Testament, daruindu-ne tot ce trebuie sa stim pe paginile Bibliei, pana la venirea lui Hristos].

Era o duminica cu ploaie din februarie anul 1969, cand am aparut la Grace Church la douazeci si multi de ani fara sa stiu ce ne pregatea viitorul. Dar aveam cateva lucruri in minte. Unul era sa predic Scriptura verset cu verset si altul sa pregatesc oameni. Dumnezeu a adus rod in amandoua aceste lucruri in feluri in care nu mi-as fi putut imagina niciodata.

                Eram pregatit sa predau invatatura Bibliei cu seriozitate, dar cu bucurie. Eram pregatit sa predic verset cu verset, cuvant cu cuvant, fraza cu fraza si litera cu litera, daca era necesar. Toate astea pentru ca eram convins de un mare adevar de baza, cu o mare motivatie. Credeam atunci, si cred acum, ca atunci cand tin o Biblie in mainile mele, detin intr-adevar Cuvantul Viu al lui Dumnezeu. Cred asta. Intotdeauna am crezut asta. Si credinta mea in precizia si integritatea Scripturii este tot mai tare in viata mea.

Ma gandesc ca as fi putut incepe la Grace Church argumentand si aparand Scriptura. Dar nu am facut asta. Nu am facut lucrul acesta pentru ca nu aveam nevoie sa fac asa ceva. Scriptura se va apara singura. Este propria sa aparare. Este ca un leu; doar deschizi cusca si il lasi sa iasa.

Nu am nevoie sa va spun ca acesta este Cuvantul Viu al lui Dumnezeu. Stiti ca este. Nu este nici o alta explicatie pentru Biblie atunci cand ne adancim in ea. Este atat de evidenta divinitatea ei. Intr-adevar, zidesc pe temelia altora. Sunt ultimul din tot procesul. Slujba mea a fost sa va spun ce inseamna Biblia. Acesta este sfarsitul procesului. Si inainte sa fac asta, trebuie sa am o Biblie. Si inainte ca sa pot spune ca acesta este Cuvantul lui Dumnezeu, si inainte sa puteti vedea voi ca acesta este Cuvantul lui Dumnezeu, trebuie sa fie intr-adevar Cuvantul lui Dumnezeu.

[A intelege stiinta si istoria manuscriselor] este unul din lucrurile cele mai importante pe care le inveti la seminar pentru ca daca ai orice fel de indoiala increzandu-te in traducerea Bibliei, iti va rapi convingerea [ca acesta este Cuvantul Lui] din inima. De aceea cei ce ataca adevarul, ataca in primul rand veridicitatea Scripturii. Pentru ca daca se poate demonstra ca Biblia este imprecisa, sau tradusa inadecvat, sau gresita, atunci nu avem siguranta de nimic.

Asa ca intrebarea de baza a cuiva care are sa isi dea viata intreaga studiului Scripturii este: E Scriptura precisa? Am sa va marturisesc: nu sunt limitat traducerii in limba engleza [am invatat sa o citesc si in Ebraica si Greaca]. Si am sa va spun: am inceput crezand ca Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu si am terminat crezand ca Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu cu si mai multa convingere. Nu pentru ca am studiat stiinta manuscriselor in anii acestia, ci pentru ca am studiat Biblia si pentru ca ea este cea mai mare apararea a ei.

[Dupa aceasta, John MacArthur face o aparare obiectiva a veridicitatii Bibliei,si aceasta obiectivitate este desigur un argument de necontestat in apararea Cuvantului lui Dumnezeu. Domnul MacArthur termina in acest fel expozitia Noului Testament pentru ca, daca observati, Marcu capitolul 16 cu versetul 9 incepe cu o paranteza, care cuprinde toate versetele pana la versetul 20, pana la sfarsitul capitolului si a cartii. Ce inseamna paranteza? Acelasi lucru ca si in Ioan 8; versetele cuprinse nu erau in manunscrisele originale, ci au fost adaugate mai tarziu. Ba mai mult, Marcu are doua sfarsituri adaugate; unul este cel care il putem citi in paranteza in versiunea Cornilescu, iar celalalt, care este mai putin obisnuit, este mai scurt. Va las notita care apare in Biblia engleza ESV (English Standard Version): 

„Unele mansucrise termina cartea cu capitolul 16 versetul 8; altele includ versetele de la 9 la 20 imediat dupa versetul 8. Unele manuscrise adauga material aditional dupa versetul 14; un manuscris latin adauga dupa versetul 8 aceasta: Ei i-au spus pe scurt lui Petru si acelora care erau cu el tot ce le-a fost zis. Si dupa aceasta, Isus Insusi a trimis prin ei, de la est pana la vest, sfanta si nemuritoarea proclamare a mantuirii vesnice. Alte manuscrise includ aceste cuvinte dupa versetul 8, iar apoi continua cu versetele de la 9 la 20”.

Nu afecteaza acest lucru veridicitatea sau precizia Bibliei? In nici un caz! Lasati-l pe domnul MacArthur sa va spuna de ce...]