O avertizare – C.H. Spurgeon

[Articol preluat din The Sword and the Trowel de C.H. Spurgeon]


Cand am fost in Venetia am cumparat de acolo cateva obiecte si, fiind impovaratoare, ne-am gandit sa le trimitem acasa cu un vas englez ce se afla pe Canal. Am plecat intr-o gondola cu cutia noastra, si, dupa ce am intrebat de capitanul vasului, i-am pus urmatoarea intrebare: „Ati duce o cutie de-a noastra la Londra, si care este pretul?” Raspunsul lui a fost foarte direct: „Nu pot sa va spun pana ce nu voi sti ce este in ea, pentru ca nu vreau sa ma bag in probleme”. Un raspuns de bun simt, intr-adevar; am admirat grija si onestitatea lui.

            Ce pacat ca oamenii nu exercita aceeasi grija in lucrurile spirituale, cu privire la ce vor primi sau ce vor respinge. Drag cititor, in aceste clipe se gasesc mii de carti rele publicate, si multimi de invatatori mincinosi trimisi sa insele pe cei nevigilenti; trebuie sa te pazesti, pentru ca sa nu fi indus in eroare. Nu lua nimic cu usurinta, cerceteaza lucrurile tu insuti, pune la proba orice noua doctrina, si vechea doctrina marturisita de asemenea, prin Cuvantul lui Dumnezeu. Poate ca vei lua lucruri de contrabanda la bord inainte de a-ti da seama; fii cu amandoi ochii deschisi, priveste si examineaza, iar atunci cand esti presat sa accepti un anumit lucru, afla ce se gaseste in el. Nu crede tot ce spune un om doar pentru ca este cleric, sau elocvent, sau invatat, si nici chiar daca este bun si generos. Supune-le pe toate examenului Sfintelor Scripturi, si daca nu trec proba, nu le primi, oricare ar fi pretentiile lor.

            Dar, cititorule, este buna religia pe care o ai acum? Sti ce este in ea, sti din ce consta? Oare nu este ea inselatoare si falsa? Incearca-te pe tine insuti, si sa nu iti odihnesti sufletul pana cand nu sti din ce consta ea. Diavolul si toti aliatii sai vor incerca sa te insele sa le duci marfa, dar esti acum avertizat din timp, respinge lucrurile lor rele. Lucrarea ispravita a lui Isus primita prin credinta este „o buna nadejde prin har”, si nu este alta. O ai tu? Sau te uiti nebuneste dupa o alta? Domnul sa te conduca departe de orice altceva, spre Isus. Oricare ar fi pricina increderii pe care oamenii ti-ar oferi-o,  ai grija sa stii CE ESTE IN EA inainte sa o accepti.