Aceasta este
predicarea care prezintă ceea ce spune Scriptura într-un anumit pasaj,
explicând cu atenţie înţelesul acestuia şi aplicându-l congregaţiei.
Reprezintă un angajament în a asculta Cuvântul lui Dumnezeu şi a
redescoperi centralitatea Cuvântului în închinarea noastră.
Teologia Biblică
Grija noastra ar trebui să nu fie
numai de cum suntem învăţaţi, dar şi de ceea ce suntem învăţaţi. Pavel
îl însărcinează pe Tit spunându-i, "tu însă, vorbeşte lucruri care se
potrivesc cu învăţătura sănătoasa" (Tit 2:1). Teologia biblică
reprezintă un angajament în a cunoaşte Dumnezeul Bibliei.
Înţelegerea Biblică a Veştii Bune
Evanghelia este inima
creştinismului. Prezentarea acesteia ca şi un aditiv care să dea
necreştinilor ceea ce ei vor în mod normal (ex: bucurie, pace) este doar
parţial adevărat şi duce la convertiri false. Întregul adevăr este că
noi avem nevoie de viaţă spirituală—aceasta este Vestea Bună.
Înţelegerea Biblică a Convertirii
Schimbarea spiritulă de care are
nevoie fiecare persoană este atât de radicală, atât de personală, încât
numai Dumnezeu o poate duce la îndeplinire. Avem nevoie de Dumnezeu ca
să ne convertească. Convertirea nu trebuie să fie o înflacarată
experienţă emoţională, ci trebuie să se evidenţieze prin roadele ei
pentru a fi ceea ce Biblia numeşte convertire reală.
Înţelegerea Biblică a Evanghelizării
Modul în care cineva
împartăşeşte evanghelia este, bineînţeles, strâns legat de modul în care
cineva înţelege evanghelia. Trebuie să fim mult mai preocupaţi în a şti
şi a învăţa Evanghelia însăşi decât în a învăţa oamenii metode şi
strategii de raspândire a acesteia. Biblic, evanghelizarea prezintă
Vestea Buna şi se încrede în Dumnezeu pentru convertirea oamenilor.
Înţelegerea Biblică a Membralităţii
Membralitatea trebuie să fie
reflexia unui angajament viu în participare, dărnicie, rugăciune, faţă
de o biserica locală, altfel nu are nici o valoare, şi mai mult decât
atât, este periculoasă. Noi nu ar trebui să permitem oamenilor să-şi
păstreze membralitatea în biserici pentru motive sentimentale sau din
neatenţie. A fi membri înseamnă a călători împreună ca nepământeni şi
străini în această lume în timp ce ne îndreptăm către casa noastră
cerească.
Disciplina Biblică a Bisericii
Disciplina bisericii dă sens
faptului de a fi membru al bisericii. Totuşi această idee pare foarte
negativistă oamenilor: "până la urmă, nu a interzis Domnul Isus
judecata?". Dacă noi nu putem spune cum ar trebui să nu traiască un
creştin, cum putem spune cum el ori ea să traiască? Fiecare biserică
locală are responsabilitatea de a judeca viaţa şi învăţătura liderilor
ei, şi chiar a membrilor, cu atât mai mult cu cât unii din aceştia ar
putea compromite mărturia ei pentru Evanghelie.
Grija Pentru Ucenicizare şi Creştere
În ziua de azi există o grijă
dispersată pentru creşterea bisericii—nu numai în ceea ce priveşte
numărul membrilor, ci în creşterea spirituala a acestora. Cu toate că
mulţi creştini măsoară creşterea după alte standarde, singurul semn
sigur pentru creştere este o viaţă de o sfinţenie crescândă,
înrădăcinată în lepădare de sine. Aceste concepte sunt aproape uitate în
bisericile moderne. Adevărata ucenicizare ar trebui să zidească
biserica şi să promoveze o marturie mai clară în faţa lumii.
Înţelegerea Biblică a Conducerii
Lucrul asupra căruia Baptiştii şi
Prezbiterienii secolului al XVIII-lea au căzut de acord a fost faptul
că ar trebui să existe o pluralitate a prezbiterilor în fiecare biserică
locală. Această pluralitate a prezbiterilor nu este numai biblică, dar
şi practică—are imensul beneficiu al completării darurilor pastorului
asigurându-se o păstorire adecvată a bisericii lui Dumnezeu.